Body Room

Klassene i Body-konseptet utfordrer din styrke generelt og du får kontakt med alle muskler i kroppen. Treningen under denne kategorien er for deg som ønsker styrke og stabilitet der du vil oppdage nye måter å jobbe med kroppen på. Du vil lære om din egen anatomi, bli utfordret fysisk og får lære nye teknikker innenfor body and mind trening. Som en nydelig konsekvens når du trener denne typen trening jevnlig, er synlige resultater ved at kroppen modelleres og symmetrien påvirkes.

Her vil du oppleve å svette og å få kontakt med muskler på kroppen du ikke visste eksisterte. De fleste klassene har musikk og noen har ganske høy puls.


💙Blå- høyintensive timer med musikk

\

 

Hva er Bodysculpting?

Kunne du tenke deg å trene som stjernene i Hollywood? Monica Øien er Pilates- og bodysculpting instruktøren som har spesialisert seg på vektreduksjon og treningsglede. Treningstimene vil være variasjoner av Pilates, styrketrening, samt kondisjon og dans.

Monica Øien har sammen med The Room skapt treningskonseptet ”bodysculpting” som i stor grad bygger på en kombinasjon av Tracy Anderson metoden, Pilates og styrketrening.

Monicas treningsfilosofi:

”Mitt ønske er at treningen føles så annerledes og variert at du ender opp med å elske å komme på klasser slik at du gir deg selv en livsvarig forpliktelse til å trene jevnt hele uken, hele måneden, hele året, ja resten av livet.”

Hva er Tracy Andersons Method?

Dette er treningsformen Hollywood kjendisene sverger til for å stråle på den røde løperen. Kjendistreneren Tracy Anderson står bak treningskonsept der en bruker kroppen som verktøy for å skulpturere kroppen. Hun påstår at ALLE kan få en dansers kropp.

Det er en Body and Mind trening som utfordrer DIN konsentrasjon, kontroll, presisjon, pust og flyt. Her har Monica med utgangspunkt i de grunnleggende pilatesprinsippene satt sammen mange nye og spennende øvelser der vi gjør mange repetisjoner for å slite ut muskulaturen. Vi bytter øvelser hyppig slik at musklene aldri blir late. Du vil få kontakt med steder på kroppen du ikke visste det var liv i! Vi henter inspirasjon fra de største og nyeste trendene i USA og tar i bruk redskaper i undervisningen for å skape variasjon. Denne treningsfromen vil kick starte kroppen din og hjelpe deg å bli en bedre, sunne, strammere og friskere utgave av deg selv.

Hva er TRX core?

Slyngetrening er morsomt, utfordrende og effektivt. Det geniale med TRX slyngen er den utfordring i feste ettersom det er en liten «ustabil» løkke som ved bruk utfordrer hele kroppen din med hensyn til plassering og utførelse. TRX core er et konsept satt sammen for å styrke hele kroppen din. Klassen passer for all og har sekvenser med høy cardio. Denne kan i starten gjøres stående uten hopp slik at du gradvis bygger styrke. Du vil få raske resultater og kroppen blir fort sterk. Du utfordrerehele power house i nesten alle øvelsene. Skånsom og tøff trening. Vi anbefaler minst 1 -2 trx økter i uken.

Hva er Body Barre?

Her bruker vi den velkjente barren som brukes i klassisk ballett, for å kunne løfte ben, utfordre balanse, tøye og bevege kroppen inn i morsomme posisjoner. Det er fokus på både beveglighet og styrke, og alt handler om forlengelse i rommet. Timen er ferdig koreografert og kjøres etter musikk. Timen er bygd opp på forskjellige serier, slik at du trener både armer, ben, mage og rygg. Stangen som vi kaller barren er både til hjelp for å støtte deg i balanser, men også et redskap som gir deg mulighet til mange annderledes øvelser og bevegelser. Det er plass til 16 deltagere. Disse klassene undervises av profesjonelle dansere.

Tagger: , , , , , , ,