Pilates Room

Pilates trening er en form for kvalitativ styrketrening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Det handler ikke om å «pumpe» opp musklene for at de skal bli så store som mulig, men heller å forlenge muskulaturen. Pilates har hovedfokus på et sterkt senter eller mageområde, og handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte. Pilates treningen utføres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. I disse øvelsene er man hele tiden i bevegelse, man stopper sjeldent opp i statiske posisjoner. Og alt skjer i takt med rolig innpust og utpust. Pilates trening er en frisk treningsform som gir resultater på en rask og effektiv måte.

10ganger

Pilates ble utviklet av tyskeren Josef Pilates, tidlig i det 20. århundre. Han kalte selv treningsformen for Contrology, fordi han mente at metoden bruker tankekraft for å kontrollere musklene.
Pilates-metoden brukes i dag over hele verden. Den har lenge vært en godt bevart hemmelighet blant dansere og toppidrettsutøvere, og er i dag den hurtigst voksende treningsformen i USA og Storbritannia. Jennifer Aniston, Madonna, Jennifer Lopez og mange andre profilerte kjendiser har sverget til pilates trening i mange år! Også stadig flere ulike former for terapeuter benytter seg i dag av Pilates-metoden, slik at pasientene kan delta aktivt i sin egen behandling. Dette har vist seg å ha en meget god effekt både på smertelindring og andre sjelettplager. Det ypperlige med pilates trening er at det passer for alle, uansett kjønn, alder, fysisk status og treningsbakgrunn!

💚Grønn- Pilates matte
💜Lilla- Reformertimer