Pilates trening

Pilates trening

Pilates trening er en form for kvalitativ styrketrening med stabilitet og kroppskontroll som mål. I pilates er hovedfokus trening av kjernemuskulatur og å bygge den indre støttemuskulaturen grundig slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte.

På The Room tilbyr vi mange ulike former for pilates trening:

Pilates trening på Matte

Pilates trening på matte

Pilates Matte 1

Pilates trening på matte består av øvelser som styrker og strekker hele kroppen. Morsomme og utfordrende øvelser der instruktøren gir modifikasjoner for de som ikke har bygd opp nok styrke ennå. Timen inneholder flyt, fokus på teknikk og gode, enkle øvelser som ikke innebærer for mye koordinasjon.
Timen passer for alle som ønsker å trene og få resultater! 

Pilates Matte 2

Denne timen passer for deg som har trent Pilates en god stund og mestrer Pilates teknikken. For å få maksimalt utbytte av denne timen er det viktig at du mestrer Matte Nivå 1 og ønsker større utslag og variasjon i bevegelsene. For å kunne utføre mange av Nivå 2 øvelsene trenger man både styrke og bevegelighet.

Pilates Matte Tema

Denne timen endres fra uke til uke, og instruktøren forbereder et tema man skal legge ekstra fokus på gjennom treningsøkten. Det kan være mest fokus på skulderstabilisering, det kan være på bekken og nedre del av rygg, eller det kan være en time kun med bruk av baller. Fokuset er et tema med en rød tråd gjennom hele timen. Denne timen passer for deg som ønsker å gå litt dypere og jobbe ennå mer spesifikt. Passer alle nivåer.

Pilates Matte Åpen

Disse timene skal passe for alle som føler de mestrer grunnprinsippene sånn passe godt og tåler noe mer utfordringer enn på et rent nivå 1 time. Vi kaller det et mellomnivå mellom nivå 1 og nivå 2. Timen skal inneholde flyt, fokus på teknikk og gode enkle øvelser som ikke innebærer for mye koordinasjon. Denne timen skal passe for alle og instruktøren som underviser kan legge opp øvelsene etter nivået på de som faktisk kommer på timen. Her finner du variasjon og god treningseffekt!

Varm Pilates Matte

På disse timene oppvarmer vi rommet til 25-28 grader. Du skal kjenne at du får en god gjennomvarme som hjelper kropp og sinn og slappe av og får deg til å hengi deg til treningsøkten. Denne varmejusteringen gjør at muskler slapper godt av og du kan bevege deg lett og mykt på matten din. Varmen kan hjelpe deg å gå dypere i øvelsene og du vil oppleve en bedre effekt og kontakt mellom kropp og sinn. Denne timen passer alle.

Pilates trening Reformer

Pilates trening med apparat

Pilates Reformer er pilates trening med apparater er en styrketrening du trener hele kroppen samtidig. Først vil du få en innføring i innstillingene, Reformer-apparatet, fjærene og grunnleggende øvelser, som er flott å ha en forståelse av før du starter på Reformer 1.

Reformer 1

Fokus på flyt, grundig og gode nybegynnerøvelser som forbereder din styrke og bevegelighet. En flott time som både hjelper deg og utfordrer deg til å bli kjent med kroppen på nye måter og se raske resultater!

Reformer 2

Videregående øvelser og serier som utfordrer hele kroppen og ditt sinn. Du bør mestre Reformer 1 før du deltar på Reformer 2. Ta en prat med din instruktør om du er klar for mer utfordring. Velkommen til progresjon og kroppslig utfoldelse på dette unike pilatesapparatet.

Reformer Åpen / Reformer 1-2

Disse timene skal passe for alle som føler de mestrer grunnprinsippene sånn passe godt og tåler noe mer utfordringer enn på en rent nivå 1-time. Vi kaller det et mellomnivå mellom nivå 1 og nivå 2. Timen skal inneholde flyt, fokus på teknikk og gode enkle øvelser som ikke innebærer for mye koordinasjon. Denne timen skal passe for alle og instruktøren som underviser kan legge opp øvelsene etter nivået på de som faktisk kommer på timen. Her finner du variasjon og god treningseffekt!

Reformer Cardio

Dette er en time å bli svett av! Få opp pulsen og bli sterk samtidig med Reformer Cardio. Dette er reformer-trening med fokus på flyt, grundig og gode nybegynnerøvelser som forbedrer din styrke og bevegelighet.
En flott time som både hjelper deg og utfordrer deg til å bli kjent med kroppen på nye måter og se raske resultater!

Dynamisk Reformer

Dynamisk Reformer er en time som går i et høyere tempo enn en vanlig reformer time. Dette betyr at overgangen mellom øvelsene er rask med færre pauser for å endre motstand og utstyr, men uten å gå på kompromiss med grunnprinsippene i Pilates. Deltagerne oppfordres til å beherske på grunnprinsipper før deltagelse på timen.

Reformer 60+

Denne timen er rettet for deg som er 60+ og som ønsker å trene i et rolig og komfortabelt miljø sammen med likesinnede mennesker som syns det er viktig å opprettholde den fysiske livskvaliteten. Øvelsene styrker kroppen og gir smidighet og balanse uten å slite på leddene.

Pilates trening for gravide

Pilates trening for gravide

Pilates trening er en utmerket treningsform for gravide. I timene har vi hovedfokus på tøying, pust og enkle styrkeøvelser. Dette hjelper deg å forberede kroppen for fødsel ved å styrke muskulaturen i bekkenet og i mageregionen. Timene gir ofte en følelse av velvære og avspenning.

Pilates trening for mor og barn

Pilates trening for mor og barn

Det kan være vanskelig å få tid til trening etter fødsel, selv om det er kanskje nettopp nå kroppen trenger det. På denne timen kan du ta med deg den minste, og samtidig gjenoppbygge kroppen etter svangerskapets påkjenninger.

Vi jobber med gode pilatesøvelser som hjelper deg med opptrening av mage – og bekkenbunnsmusklulatur. Vi har også fokus på holdning og core, og timen vil, ved siden av pilates, inspireres av annen form for trening, som feks slynger. Ikke bare får du tilbringe kvalitetstid med familiens nyeste medlem, du får også møte andre i samme situasjon som deg, og dermed pleid både psykisk og fysisk helse.

Back to Top